Seizoen 2008

Emmanuël Pleijers dirigeert op 5 april 2008 het eerste vriendenconcert voor de Vrienden van Pancratius in het Cultuurhuis Patronaat Heerlen. Dit concert wordt mede opgeluisterd door het gerenommeerde Jeroen Boschkoor uit ’s-Hertogenbosch o.l.v. dirigent Paul van Gulick. Op zondag 19 oktober 2008 viert het Koninklijk Heerlens Mannenkoor St.-Pancratius op passende wijze het 130-jarig bestaan met een eucharistieviering in de Heerlense Pancratiuskerk en een feestelijke zitting in Motel Van der Valk. Naast de vaste gezangen uit de mis van Joseph Gabriel Rheinberger zong het koor O lux beata trinitas van F. Mendelssohn-Bartholdy, Seigneur je vous en prie van F. Poulenc, het Ave Maria van Janáček, Blazjen Mus en de Hymne van C. Franck.