Groots afscheid Dirigent Hans Luesink

Hans Luesink

Op 21 september 2007 neemt Hans Luesink met een groots concert afscheid als dirigent van het Koninklijk Heerlens Mannenkoor St.-Pancratius. Gedurende een periode van 25 jaar heeft hij de muzikale leiding in handen gehad. In het vernieuwd Parkstad Limburg Theater Heerlen vormt het afscheidsconcert een afspiegeling van zijn succesvolle muzikale inbreng. Voor de pauze Rossiniana van Arnold Kempkens, daarna Multilation van Hardy Mertens, een aantal barbershops en een optreden van het Nederlands Politie Orkest. Na de pauze volgt het hoogtepunt van dit concert: de Carmina Burana van Carl Orff. Medewerking verleenden naast het koor de sopraan Wendy Kokkelkoren, de bariton Frans Kokkelmans, de countertenor Rob Meyers, het jeugdkoor Cantarella, het Limburgs Opera Koor, het Nederlands Politie Orkest en de pianisten Gerald Wijnen en Michel Erens. Voor zijn grote verdiensten wordt Hans Luesink tot eredirigent van het koor benoemd.