Seizoen 2010

Op 1 maart 2010 is John Gerits benoemd tot dirigent van het ‘Koninklijk Heerlens Mannenkoor St.-Pancratius’. Van 8 tot 10 oktober maakte het koor met zijn nieuwe dirigent een concertreis naar de mondaine kuurstad ‘Bad Neuenahr’ en het middeleeuws ommuurde stadje ‘Ahrweiler’. In het tweede gedeelte van het ‘Wünschconcert’ concerteerde het koor in het Kurpark van Bad Neuenahr. Bovendien werden we hartelijk ontvangen in het berglokaal ‘Die Lourdeshütte’ van het ‘Männerchor Bachem’ waar we een genoeglijke avond doorbrachten. Daarnaast omlijstten we op zondag 10 oktober ‘das Hochamt’ in de Laurentiuskerk te Ahrweiler, waarna we een kort concert op het kerkplein gaven. Met veel succes gaf John Gerits de workshop ‘Wordt zingen mijn hobby?’, waaraan een tiental potentiële zangers deelnamen. Op 18 december sloten we dit muzikale jaar af met een groots kerstconcert met medewerking van het ‘Solistenkoor van de Philharmonie van Sint-Petersburg’ o.l.v. prof. Olga Stupneva.