Seizoen 2012

Ook dit jaar trad ons koor op 17 februari weer op tijdens de’ Poefelezitting’ van de Heerlense carnavalsvereniging de ‘Winkbülle. Het ‘Koninklijk Heerlens Mannenkoor St.-Pancratius’ was op 6 mei als gastkoor uitgenodigd voor het ‘Lenteconcert’ van het ‘Christelijk Gemengd Koor Heerlen’ dat plaatsvond in de Bernardinuskapel te Heerlen. Als blijk van waardering voor het beschikbaar stellen van de St.-Pancratiuskerk voor ons kerstconcert 2011 luisterden we op tweede pinksterdag feestelijk de eucharistieviering om 10.00 uur in deze kerk op. Tijdens de officiële opening van de ‘ Week van de Amateurkunst’ in het ‘Corneliushuis’ te Heerlerheide verzorgden we op 3 juni een kort programma met luchtige liederen . Op vrijdag 31 augustus omlijstten we om 17.00 uur muzikaal de opening van de tentoonstelling ‘Akerstraat Blues’ van de in Maastricht woonachtige Limburgse kunstenaar Fons Haagmans in de Heerlense cultuurtempel ‘Schunck’. Voor het derde achtereenvolgende jaar startte op 20 september de workshop ‘Wordt zingen mijn hobby?’ voor potentiële zangers. De studiedag voor het koor als voorbereiding op ons 135-jarig bestaan in 2013 vond plaats op 15 september in het Bernardinuscollege. Het kerstconcert op 16 december 2012 werd gekenmerkt door een grote variëteit in presentaties en muzikale inhoud.