Seizoen 2013

De opening van de ‘Beerkompanie’, voormalig café restaurant ‘Oppidom’, onze thuishaven, werd op 22 maart door ons koor muzikaal omlijst. Op vrijdag 5 april 2013 heeft onze dirigent John Gerits zijn veertigjarig jubileum gevierd met een bijzonder concert in een uitverkochte Stadsschouwburg te Sittard-Geleen. Maar liefst 290 muzikanten, waaronder drie koren, traden op in een bijna drie uur durende uiterst gevarieerde show. Als opening van het nieuwe seizoen 2013-2014, het jubileumseizoen, hield het ‘KHM St.-Pancratius’ op 7 september 2013 een studiedag op het eveneens jubilerende Bernardinuscollege. Het matineeconcert van het ‘KHM St.-Pancratius’ op 22 september in kasteel ‘Terworm’ was een dank-je-wel-concert, voor hen die het koor, al die jaren, steeds financieel en met goede raad hebben bijgestaan: vrienden, donateurs en sponsoren. Het grootse jubileumconcert – 135 jaar ‘KHM St.-Pancratius’ – vond plaats op 25 november in Parkstad Limburg Theater Heerlen. Medewerking verleenden Guido’s Orchestra, Wendy Kokkelkoren en jong talent van het 100-jarig ‘Bernardinuscollege’. In een overvolle Pancratiuskerk te Heerlen vond op 21 december 2013 het jaarlijkse kerstconcert plaats. Deze keer was gekozen voor een combinatie met het jubilerende ‘Bernardinuscollege’ te Heerlen. Het is altijd al de intentie geweest van het Pancratiuskoor om jong talent een podium te bieden en de viering van het 100-jarig bestaan van het college bood daartoe alle gelegenheid.